Advertisement@dato muda's blog

JOM REGISTER JADI AGENT TOPUP!

KLIK untuk ketahui jadi agent fastopup!

Wednesday, April 20, 2011

Qatar akan sejuk mnjelang FIFA 2022

Asaalamualaikum smua,..haa,..org ckp kt Qatar panas an??tmbah pulak FIFA nt nk wat kt Qatar,..kali ni dato nk habaq mai yg Qatar University menawarkan awan robot sebagai langkah r settle masalah panas saat Piala Dunia 2022 kelak nt. Abdul Ghani, kepala sgala mekanik kt Qatar University, dah buat robot yang menyerupai struktur awan yg terbuat dari karbon ringan & da gas helium cket dlm tuh.

Awan tersebut melayang peerrgghhh!! mcm helikopter wOo!! dikendalikan dari jarak jauh untuk mlindungi penonton,mana tau an kna pulak ttbe jatuh atas pala depa,..haha. Di Lulanic Iconic Stadium, awan robot ini dapat melindungi 86.250 penonton. dengaq citer awan nie bergerak mengikuti arah Matahari sehingga penoton di stadion tetap terlindungi.

Pada saat FIFA mengumumkan Qatar sebagai tuan rumah Piala Dunia 2022, Desember tahun lalu, Qatar dengan cepat bereaksi terhadap segala keragu-raguan, termasuk masalah temperatur yang tinggi. Pada musim panas, temperatur di Qatar bisa mencapai sekitar 48 derajat celsius...tp dengan adanya awan robot,sgalanyaa sudah settle,..ahakz!!..=)




2 comments:

model baju korea said...

info2 bermanfat thanks yahh

Faidhatul Arfah said...

hahaha :)

Post a Comment

feNoMEna DaTO muDa nIZar!

kenyataan Dato Muda

Segala yang terkandung di dalam blog ini hanyalah bertujuan untuk berkongsi pendapat dan cerita. Andai ada yang salah, terkasar bahasa atau menyinggung hati, harap dimaafkan. Segala kesulitan yang dihadapi amat dikesali.

 
Free Host | lasik surgery new york