Advertisement@dato muda's blog

JOM REGISTER JADI AGENT TOPUP!

KLIK untuk ketahui jadi agent fastopup!

Sunday, January 23, 2011

oh tandas berkualiti!

assalamualaikum ,kpada peminat2 setia Dato,..haha,..belagak mcm artis la plak,..
selamat pagi aku ucapkan kepada sahabat2 handal,terrer,pandai,cerdik,bijak dan segala yg berkaitan...ahah!!
kali ini,jom kita terjah tentang tandas plak,..peeerrrghhhh,aduuuuhhhhh,cm na nie>>>nk buang kt mana???hahahha...tu laa antara suara2 rakyat yg sedang tercari2 di mana tandas,..kpada yg pemndu,..semestinyaa tempat mereka akan terjah di stesen2 minyak berdekatan...tp lau dah jauh sgt,nk buang mana???,...alamatnyaa kt situ jugak laaa,...hahhahahahha,...


peerrgghhhh,..xnmpak batang hidung tandas pon??
tp bila dah jumpa tandas ,..jd mcm ni plak(gambaq di bawah),...xsopan sgguh,....hmm,...xpnah ag aku jumpa,...ehhh..nk jumpa mcm mana,aku kan masuk tandas laki2,..waduh2,..hahaha

peribahasa baru: ibu kencing berdiri,anak kencing akrobatik..


,....cm na pon setiap org mahu kan yg berkualiti kan??lau kotoq ,penuh najis,..sah2 xmau kan??
msti korg retarded truss,...daripada nk buang,truih xjd,..hahahha,...so,sama2 laa kita nyanyi lagu tandas berkualiti kt bawah,...lama aku xnyanyi lagu nie,..setahu aku lagu ni aku dengaq kt tv tyme aku umoq 6 taun...hahaha...jom!!


oh tandas berkualiti
dulu tidak kisah tapi kini kene jaga 
dulu kita simbah tapi kini senang saja 
masuk bilik tandas walau cepat walau gegas 
lepas guna flush bagi bersih baru klass 
walau tandas awam perlu jaga kebersihan 
bagi kesedaran secara berterus-terusan 
supaya berkualiti dalam hidup seharian 
tandas bersih tandas selesa hidup berwawasan 

Oh tandas, berkualiti 
Oh hidup, berkualiti 
Oh tandas, berkualiti 
Oh hidup, berkualiti 

ditandas awam ramai orang yang berpusu 
ada yang kene bayar ada juga yang main serbu 
walau apa cara kita perlu bersatu 
tandas kita bersih masyarakat kita maju 

Oh tandas, berkualiti 
Oh hidup, berkualiti 
Oh tandas, berkualiti 
Oh hidup, berkualiti 



mangkuk tandas satu set ngn akuarium,..yg dato idam2kan..haha
sekian saja,assalamualaikum...=)


renungan=)

Daripada Abu Malik al-Haris ibn `Asim al-Asya’arie r.a. beliau berkata:
Rasulullah SAW telah bersabda:
“Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Ucapan zikir al-Hamdulillah memenuhi neraca timbangan.Ucapan zikir SubhaanaLlah dan al-Hamdulillah kedua-duanya memenuhi ruangan antara langit dan bumi. Sembahyang itu adalah cahaya. Sedekah itu adalah saksi. Sabar itu adalah sinaran. Al-Qur’an itu adalah hujah bagimu atau hujah ke atasmu. Setiap manusia keluar waktu pagi, ada yang menjual dirinya, ada yang memerdekakan dirinya dan ada pula yang mencelakakan dirinya.”
Riwayat al-lmam Muslim.

3 comments:

miss eGie said...

mcm xcaya kan ada prg nak buat lagu tandas tuu.. haha~

DATO MUDA NIZAR said...

hahaha,..dan ada aquarium kt belakang,..baru bole cuci mata,..haha

fara ain said...

hahah sempoi la

Post a Comment

feNoMEna DaTO muDa nIZar!

kenyataan Dato Muda

Segala yang terkandung di dalam blog ini hanyalah bertujuan untuk berkongsi pendapat dan cerita. Andai ada yang salah, terkasar bahasa atau menyinggung hati, harap dimaafkan. Segala kesulitan yang dihadapi amat dikesali.

 
Free Host | lasik surgery new york