Advertisement@dato muda's blog

JOM REGISTER JADI AGENT TOPUP!

KLIK untuk ketahui jadi agent fastopup!

Thursday, January 13, 2011

"jangan jadi banguing".pesan ustaz zamri


Assalamualaikum suma,.haa,kali ni aku nk share sumthing ngn korg suma.smlm ada satu talk kt uia...tajuk talk tuh agak menarik,antara cinta,cita dan amanah...lagi menarik laa talk bila disampaikan oleh bkn calang2 punya ustaz,..pihak penganjur telah menjemput nyaaa,..iaitu ustaz Zamri,..



yg selalu handle dlm rancangan Mari Mngaji dalam TV9 tuh....peerrghhh,bez dye bg,..dye igtkan tentang amanah sbg seorg anak,hamba Allah dan pelajar,..dlm talk tuh,dye da selitkan satu cerita,..cerita dye cm nie,..ada laaa seorg doctor pakar yg terhebat di California,.. j dada seorg wartawan mahu menemu ramah beliau,..kerana wartawan tersebut ingin tahu apa rahsia kejayaan beliau daripadanyaaa...tp sebelum dye menemu ramah doctor tersebut,..dye telah mendapat tahu bahawa doctor trsebut berasal dari kuarga yg porak peranda,..ibubapa beliau yg suka mendera,.kaki judi,..bila ditanya doctor tersebut apa rahsia kejayaan anda sedangkan anda dtg dr kuarga yg bermasalah??selalunyaa lau paren teruk,anak pon teruk,..jwpan doctor ringkas jew,..dah memang paren saya lagu tuh,.nk wat cm na ag,..wartawan pon berhenti dan mndpat bhwa doctor tersebut mempunyai adik yg sedang meringkuk di dalam penjara di California,..jd wartawan ini pon pergi ke sana utk menemu ramah adik nyaa,...bila di Tanya adiknyaa..kenapa membuat jenayah dan meringkuk did lm penjara??sedangkan abg egkau seorg yg hebat,..jwapan nyaa sama ajew,.. dah memang paren saya lagu tuh,.nk wat cm na ag...haa....kt situ wartawan telah mndapat konklusi,..kerana kedua2 jwapan sama tp xserupa,..sebelum tu..sebenarnyaa jwapan adik dan abg pnjg ag,..jwapan abg hmm...mmg saya dari kuarga yg bermasalah,paren yg kaki botol suka dera anak,..tp suma tuh tak mnghalang saya utk jd brjaya,..kalau paren saya nk dera saya,..sya lari,.lau kena sebat,saya sapu gamat,..so, dah memang paren saya lagu tuh,.nk wat cm na ag,..haa,...mari tgok jwapan adik plak,..mmg abg saya hebat,..dan saya berasal dari kuarga bermasalah,..ayah kaki dera,..kaki judi,kaki pempuan,kaki botol,..kaki bangku dan segala jenis kaki,.,.lau paren saya sorg yg baek,...of kos saya pon baek,..bak kata pepatah,..guru kencing berdiri,murid kencing berakrobatik...haha,..so,xmustahil laa dah memang paren saya lagu tuh,.nk wat cm na ag,..saya pon lagi hebat laa,..xkn nk wat jenayah kecik2 jaa cm ayah saya wat,..leceh laa...haa,...mendalam x mksud cerita ini???,...jd ustaz Zamri simpul kan kt kami n bgtahu,..supaya jgn jd bangau,..pnah dengaq x lagu bangau???dlm lirik dye,..dye da salahkan suma org benda kan??so,..Ustaz pesan supaya jgn jd bangauing!!,...diri kita,kita yg mngubahnya bkn org laen...

Lepas talk,..aku harap aku dpt bergmbaq cm aku bergmbaq ngn imam muda ari tu,..tp mlm tuh aku xsempat plak nk bergmbaq ngn Ustaz ,.ase rugi sgt,..aku igt dye kuar kowt pintu depan,..rupanyaa dye kuar koet pintu belakang,..sdih nyaa ase,..tp nk wat macam mana dah xde rezki..xpelaa apa2 pon input tuh penting,..ok,.assalamualaikum=)

4 comments:

fatinalhadad said...

terima kasih sebab komen pasal talk semalam. terima kasih sebab hadir :)

::nuRuLaDHar:: said...

wooo..bes2! ustaz zamri sgt bes.. =)

::nuRuLaDHar:: said...

ustaz zambri sgt best! btw, folow kamu.. =)

DATO MUDA NIZAR said...

nuruladha:mmg best!!mantop!!hehe
fatinalhadad:xda masalah...small da pises jew..=)

Post a Comment

feNoMEna DaTO muDa nIZar!

kenyataan Dato Muda

Segala yang terkandung di dalam blog ini hanyalah bertujuan untuk berkongsi pendapat dan cerita. Andai ada yang salah, terkasar bahasa atau menyinggung hati, harap dimaafkan. Segala kesulitan yang dihadapi amat dikesali.

 
Free Host | lasik surgery new york