Advertisement@dato muda's blog

JOM REGISTER JADI AGENT TOPUP!

KLIK untuk ketahui jadi agent fastopup!

Sunday, January 2, 2011

mari kita sulam padi!!

Assalamualaikum...smua...fuhhh...abis sudaaa satu petak bendang...dlm sepagi gak ar
aku g mnyulam padi td....dr kul 7 smpai kul satu petang....mmg puas ar...
best pon ada,pnat pon ada ,..mau x nyaaa...dah lama xp bndang...lau duk dulu2 tem kecik mmg sonok...
tem aku umoq 7 taun dulu...mmg sonok ar sbb slalu lepak ngn membe2 kampung....tgkap ikan,mandi sungai...
tp lar nie dah xde ....tp puas gak ar dpt tlg mak n ayah aku....ayah aku cabut semai padi,aku n mak aku tanam semai padi....aku wat suma nie sbb ada satu petak tu kosong,ni suma agkara bnjir tempoh ari ar...bnyak padi rebah...so,ayah aku g laa cabut semai kt petak yg bnyak padi..sbb nk bg suma petak sama bnyak padi nyaa...
lau nk biaq kosong petak tu,mmg rugi byak ar....so,ayah aku cabut semai padi n aku tanam kt petak yg kosong tuh...perrgghh,petak yg aku tanam tuh mmg dalam ar ..sekali masuk paras pinggang mahu xdalamnya....sakit pinggang ,lenguh kaki suma ada...tp best,..apa yg best??best nyaa aku dpt kena lumpuq bndang...kuang~3.....



gambaq kt atas nie aku posing kt kebota ayah aku lpas penat 
tanam semai padi...tp still senyum ag...haha


ini laa hasil kerja aku,ayah aku dan mak aku...amacam???haha...


perrgghhh ...sejuk kena ayaq tempayan kt belakang umah aku...basuh kaki dulu..
nt bila mandi xteruk sgt nk kena gosok...hehe

jd,aku nk wat kesimpulan laa...bila korg makan nasik tu..igt2 laa kt aku nih..
pnat wooo jaga padi nih...mkn biaq abis!!tu pesan Dato...haha..
akhir sekali,selamat tahun baru...dan pasang azam baru naa....
SEKIAN,assalamualaikum...


1 comments:

zazaw said...

seronok dohhh

Post a Comment

feNoMEna DaTO muDa nIZar!

kenyataan Dato Muda

Segala yang terkandung di dalam blog ini hanyalah bertujuan untuk berkongsi pendapat dan cerita. Andai ada yang salah, terkasar bahasa atau menyinggung hati, harap dimaafkan. Segala kesulitan yang dihadapi amat dikesali.

 
Free Host | lasik surgery new york